3 princípy pre sociálnu kolaboráciu



Motiváciu k tomuto príspevku som našiel pri skúmaní možností ako prepojiť zákazníkov, zamestnancov, partnerov a produkty s využitím existujúcej bázy Salesforce - "How to become a customer company". Marketing spoločností sa pod tlakom sociálnej revolúcie, ktorej sme svedkami v posledných dekádach, musel značne týmto tendenciám prispôsobiť. Veľa spoločností bolo nútených kompletne zmeniť ich tradičné marketingové stratégie. Ako zamerať marketingovú stratégiu na zákazníka, keď je aktívny a pripojený? Tu sú tri hlavné princípy.

1. Aktívne naslúchajte na každej fronte

Vašu značku budujte rozvíjaním komunikácie na viacerých "frontách". Snažte sa pochopiť, kde vaši zákazníci zisťujú informácie a dotazujú sa na vašu značku. Skúmajte sociálne médiá, blogy a fóra, aby ste zistili, čo sa o vás hovorí, čo vaši zákazníci chcú a vymedzte si, ako toto odzrkadlíte vo svojom marketingu. Toto vám pomôže rozpoznať, kto je zainteresovaný vo vašej oblasti pôsobenia a identifikovať vplyvné persony, ktoré môžu pomôcť šíriť vaše marketingové správy.

2. Vytvorte kampane tam, kde vaši zákazníci trávia čas

Sociálne siete, ako Facebook a Twitter ponúkajú možnosť veľmi presného cielenia vašej komunikácie. Ponúkajú možnosť osloviť správnych ľudí so správnym marketingovým posolstvom, a tým pádom byť veľmi efektívny v marketingovej kampani. Rozčleňte vašu reklamu, založenú na záujmoch, potrebách, demografii a urobte ju tak viac osobnou a pre vás lepšie spravovateľnou.

3. Nesledujte - zapájajte sa

Sociálne média ponúkajú unikátnu príležitosť k dofarbeniu bežnej firemnej komunikácie a dovoľujú tak vytvoriť oveľa personálnejší dojem. Zamerajte sa na zapájanie do tokov komunikácie, poskytnite zmysluplné idey a obsah a doručte tak vaše správy veľmi ľudským spôsobom. Vytvorte pútavú a interaktívnu platformu pre sociálnu aplikáciu, ktorá zabezpečí, že sa vaši zákazníci a potencionálni zákazníci vrátia.


“There is only one boss.
The customer. And he
can fire everybody in
the company from the
chairman on down, simply
by spending his money
somewhere else.”

- Sam Walton, 1977

Komentáre