Vzťah nad zlato

V tomto príspevku sa zamyslím nad vzťahom so zákazníkom v prostredí internetu. Budovanie vzťahov prešlo veľkými zmenami. Pamätám si, ako mi jeden, vysoko postavený sales manager na jednom pracovnom stretnutí s nostalgiou v hlase hovoril o časoch, keď rales reps (sales representative / obchodní zástupci) chodili k zákazníkovi "poctivo s kufríkom plným produktov", ktoré sa priamo u zákazníka prezentovali a rovno sa podpisovali objednávky. Doba ale pokročila, a tým dnešným kufríkom je internet a rôzne formy webových prezentácií. Internet si vyžaduje úplne iné formy prístupu k zákazníkovi, jeho kontaktovaniu a budovaniu vzťahu s ním. Na toto je dnes dostupné množstvo systémov, drahších alebo lacnejších, prípadne zadarmo. Všetky tieto nástroje si však vyžadujú čas, skúsenosti a schopnosť orientácie sa v neprebernom množstve riešení, ktoré môže viesť k odvedeniu vašej pozornosti od bežnej dennej agendy na pekne dlhý čas. Správa zákazníckej databázy v rôznych sales CRM systémoch zaváňa prácou naviac a veľa ľudí z obchodnej brandže k nim v prvopočiatku pristupuje veľmi rezervovane.

Ako nosiť svoj online kufrík plný produktov
Pri implementáciách takýchto systémov, či už zvučných "klaudových" mien alebo menších open source projektíkov, som sa u zamestnancov sponzora stretol s názorom, že tento nový systém im neprinesie nič viac než prácu navyše. Mojim cieľom vždy bolo zistiť, ako ich nový systém nastaviť tak, aby práca v ňom pre nich nebola len práca naviac, ale aby sa tento CRM systém stal ich hlavným alebo maximálne druhým systémom, ktorý k svojej práci potrebujú. Paradoxne hlavne sales oddelenie ťažko prijíma štrukturálne zmeny a obchodní zástupcovia sú predsa tak vyťažení, že nemajú čas sa učiť niečo nové. V tomto okamihu hrala vo väčšine prípadoch schopnosť prezentovať added vaule pre prácu jednotlivca. Množstvo, prehľadnosť a dostupnosť informácií o zákazníkovi pre sales reps sa ukázalo, ako dobrý argument pre používanie CRM systému korektne, zodpovedne a pravidelne, aby bol každý zamestnanec schopný plniť svoju prácu online v 8 hodinách denne odkiaľkoľvek. Veď ...
   každý takýto systém je len tak dobrý ako dobré dáta v ňom sú.

Komentáre