4 kroky k (úspešnému) predaju online podľa Marka Anastasiho

Viem, že na tomto blogu som Vám sľúbil prinášať nápady a riešenia pre malých a stredných podnikateľov ktoré majú uľahčovať online aktivity dovolím si však trocha odbočiť. Dúfam, že aj toto bude prínosom. Nemám v úmysle viesť tu nejaké motivačne reči o tom ako urobiť svoj business úspešným, aj keď pozitívna motivácia od kohokoľvek a kedykoľvek nieje nikdy na škodu =). Ja som sa nedávno dostal k čítaniu knihy od Andyho Winsona, Mysli Konaj Zbohatni. Táto kniha mi nič nezobrala, dosť dala a niečo aj ukázala. Tento blog ale nieje o nej. Chcel by som "posunúť" ďalej 4 kroky Marka Anastasiho o ktorých som sa dozvedel ako bonus k spomenutej knihe.
Mark Anastasi je autor bestselleru #1 podľa New York Times - The Laptop Millionare. Túto knihu napísal po tom keď sa mu podarilo z 0 zarobiť peniaze. A keď myslím z 0 tak to bola naozajstná nula, prespával v rozpadnutej hale spolu s množstvom bezdomovcov po dobu asi 8 mesiacov. Začal sa zdokonalovať v internetovom marketingu a etablovani produktov a služieb na internete a zarábať vďaka internetu peniaze. Niektorý v dokonca označujú za internetového vizionára. To čo považujem ja za najpodstatnejšie a čo by som sa chcel cez tento blog podeliť sú Markove 4 kroky k úspešnému online predaju. Ja som ich mierne prispôsobil a nemusia sa aplikovať len na online predaj e-kníh s čím začínal Mark ale môže sa jednať aj o iné online startup-y.     

4 kroky teda sú...

1. Identifikujte cieľovú skupinu na trhu. Identifikujte jej problém a navrhnite jeho riešenie. Nemusí sa jednať o veľkú vec ako napríklad zastavenie globálneho otepľovania =). Skúste sa zamyslieť nad Vašim mikroregionom niekedy je to tak blízko Vašej komfortnej zóny, že sa Vám to až nechce zdať. Skúste sa len zamyslieť a zoberte v úvahu čokoľvek od kinologického krúžku vo vašom meste cez klub seniorov, môže to byť akákoľvek skupina ľudí ktorí majú jedno spoločné majú nejakú požiadavku alebo spolčný problém.

2. Toto riešenie použite ako produkt alebo vytvorte produkt ktory pozostava z tohto riešenia prípadne služby.

3. Vytvorte web. Vytvorte www stranku ktorá bude prezentovať priamo váš produkt, službu, riešnie. Obsah na tejto stránke ponúkajte zdarma a tým ponúkajte ľuďom pridanú hodnotu vďaka ktorej si vás zapamätajú.

4. Snažte sa zväčšovať svoju návštevnícku základňu, v tej je celá sila internetového podnikania. Masa vašich návštevníkov je vaša páka na business. Čím viac návštevníkov, nasledovateľov, odberateľov vašich emailov máte tým väčšiu páku vo svojich rukách máte. Získate výhodu veľkej efektivity pri malej námahe.

Možno som Vám nepovedal nič nové, možno áno ale jedna dôležitá vec je tá, že všetko čo potrebujete je vo Vás. Budem rád keď sa so mnou podelíte o prípadné fungovanie alebo nefungovanie tých Markových krokov. 


Komentáre