V tomto príspevku
sa pokúsim priblížiť problematiku prepojenia sociálneho predajného kanála a stávajúceho
firemného riešenia CRM. Marketing spoločností sa musí v turbulentnom období
sociálnej „revolúcie“ pri úsvite rôznych sociálnych sietí značne meniť a prispôsobovať.
Vytváranie týchto nových, sociálnych odbytísk si však vyžaduje aj odlišný
prístup k predaju. Tradičný marketing sa mení. Ako teda zamerať
marketingovú stratégiu na zákazníka, ktorý je aktívny online?
Skôr ako začnete predávať, budujte
Spustením nového
sociálneho kanála začnite budovať komunikáciu a tým aj podporte svoj vzťah
s „lídmi“ (potencionálymi zákazníkmi). Snažte sa z komunikácie pochopiť,
kde vaši zákazníci hľadajú informácie z oblasti v ktorej pôsobíte.
Rozbehnite komunikáciu na viacerých „frontách“. Skúmajte sociálne média, blogy,
fóra aby ste si vytvorili obraz o tom čo vaša cieľová skupina online
hľadá. Z toho si následne vymedzte, ako toto premietnete do svojho
sociálneho marketingu. Vďaka tomuto môžete identifikovať vplyvné persony (influencerov)
v danej oblasti ktoré vám pomôžu šíriť vaše marketingové správy. Nastavte
si ciele, vytvárajte obsah nezdieľajte cudzí, vždy sa zamyslite nad added-value
pre vašich nasledovníkov, naslúchajte zákazníkom, predaj neuzatvárajte „on
social“ ale vždy presuňte komunikáciu na email alebo telefón.
Aktivizujte sa na
každej fronte
Vyberte si sociálnu
sieť ktorej užívatelia najviac korešpondujú s vašim profilom zákazníka.
Facebook a Twitter ponúka možnosť veľmi cielenej komunikácie. Vytvorte
viac cieľov pre lepšie sledovanie kampaní v CRM a rozčleňte komunikáciu
založenú na záujmoch, potrebách, demografii a urobte ju tak viac osobnou a pre
vás lepšie merateľnou a spravovateľnou. Nezabúdajte na aktívnu tvorbu obsahu
a pridanú hodnotu.
Tvorte, zapájajte sa
Sociálne média ponúkajú unikátnu možnosť
k dofarbeniu firemnej komunikácie a dovoľujú tak vytvoriť oveľa
personálnejší dojem. Do komunikačných tokov sa aktívne zapájajte a snažte sa
ich obohacovať o zmysluplné myšlienky a názory. Doručujte správy
veľmi ľudským spôsobom a snažte sa v nich ponúkať pridanú hodnotu.
Tým si upevníte dôveru vašich followerov čo prispieva k jednoduchšej akvizícii.
„Přímé jednání patří
mezi prvotní podmínky úspěchu!
Avšak jenom dobrý
člověk může jednat přímo,
a pouze dobrou, všem
užitečnou práci možno
konati před celou
veřejností. Přímé, prosté jednání
budí v lidech všechny
dobré instinkty. Jednáš-li otevřeně s
úmyslem posloužit
lidem, tvůj úspěch je neodvratný.“
-
Tomáš Baťa
Komentáre
Zverejnenie komentára